Ha vásározni szeretnél menni a termékeiddel, elég sok mindenre lesz szükséged.

A jó hír, hogy ezek nagy részét egyszer kell összeszedni; tedd be egy vaskos irattartóba, így legközelebb elég lesz felkapnod és magaddal vinned.

Előtte elintézendő feladatok

- illetékes önkormányzatnál bejelentkezni, hogy a területén kereskedelmi tevékenységet folytatsz
- megfelelő TEÁOR szám a cégnek a piaci kereskedelemhez: értelemszerűen ezt fel kell venni a tevékenységi körök közé

Magaddal kell vinni, papírok, iratok

- nyugtatömb
- számlatömb
- bélyegző
- céges iratok: cégbírósági bejegyzés stb.
- szigorú számadású nyomtatvány nyilvántartó: ha félted, hogy elveszted, esetleg ennek fénymásolata
- beszerzési számla a termékekről vagy szállítólevél: bemutatható egy ellenőrzést követő 3 napon belül is, úgy tudom
- cégtábla a cégadatokkal: nyomtatott papír is jó genotermbe téve, különösen cégjegyzékszám, székhely, adószám
- az árak forintban értendők és az áfát tartalmazzák felirat
- vásárlók könyve, melyet a jegyző előzőleg hitelesített
- ellenőrzési napló: nyomtatványboltban megvehető, ellenőrzésnél elvileg ebbe írnak, gyakorlatilag csak ellenőrizhetik, hogy van-e
- alkalmazotti munkaszerződések ( ha van alkalmazott)
- közterület foglalási engedély, ha nem a szervező intézi

Tájékoztatás a panaszügyintézés helyéről

Az Fgytv. szerint a vállalkozás köteles a fogyasztót tájékoztatni

a székhelyéről,

a panaszügyintézés helyéről – ha az nem egyezik meg a forgalmazás, illetve értékesítés helyével – és

az adott tevékenység, kereskedelmi forma vagy módszer sajátosságaihoz igazodó módjáról, valamint

a panaszok közlése érdekében a vállalkozás vagy a vállalkozás ügyfélszolgálatának levelezési címéről és

– ha a panaszokat ilyen módon is fogadja – elektronikus levelezési címéről, illetve

internetes címéről, telefonszámáról.

Mindezekről szintén érdemes kinyomtatni egy lapot és jól látható módon kitenni.


Kihagytam valamit? Írd meg!

{jcomments on}