>> KezdőlapKitekintőÜlőmunka, ülőhobbi

Ülőmunka, ülőhobbi

Ülőmunkát végzel, és a gyöngyfűzés a hobbid?

Nem vagy egyedül ezzel.

Az okát nem tudom, csak találgatok: az irodai munka jellemzője, hogy sosincs vége. Amint befejezel egy folyamatot, jön egy újabb, sőt, sokszor párhuzamosan kell több szálat kézben tartani. 
Tudom, mert az első munkahelyemen én is irodában dolgoztam, pénzügyi előadóként egy részvénytársaságban.

E mellé kell valami, ami kézzelfogható és örömöt jelentő eredményt ad, nem igaz?

Van azonban egy nagy veszélye ennek!

Ezt a veszélyt én is tapasztalom, hiszen nálam a kettő egybemosódik: néha fűzök, néha a számítógépen dolgozom, szinte folyamatosan ülök.

Ha nincs tudatosan ellensúlyozva az ülő életmód, bizony komolyabb egészségügyi problémákhoz is vezethet!

Néha a Dr. Csontot nézve elgondolkodom, vajon az én csontozatomból is meg tudnák állapítani, hogy gyöngyfűzéssel foglalkozok? Foglalkozás markerek biztosan vannak itt is! 

Hogyan előzd meg a folyamatos ülőmunka és "ülő-hobbi" hátrányait?

Megggyőződésem, hogy ezeket Te is tudod; én is tudom, csak nem tesszük! Talán nem tűnik olyan fontosnak; csak ha már fáj, ha elgémberedik, ha begörcsöl.

Legalább fél óránként, de ha van rá mód, gyakrabban is állj fel, nyújtózz ki!

Ez szükséges a vérkeringésnek, a hátizmoknak, a gerincnek.
Ha kell, állítsd be a telefonodon a jelzést, hogy emlékeztessen.
- Emeld két karodat a plafon felé, mintha el akarnád érni; egyszerre, majd külön-külön is.
- Állj lábujjhegyre, majd gördülj vissza a sarkadra, többször.
- Hátad mögött kulcsold össze a két kezed, és emeld fel, hogy a lapockádat is megmozgasd.

Használd a fejed!

Úgy értem, ülve is ahányszor csak eszedbe jut, végezz lassú, óvatos fejkörzést, vagy billentsd oldalra.
Mindig lassan végezd, és hátrafelé ne erőltesd!

Kiegészítheted óvatos vállkörzéssel is, ez is működik ülő helyzetben.

Tarts pihenőt!

Bele lehet feledkezni a gyöngyfűzésbe, de muszáj néha pihenőt tartani, amikor valami mást csinálsz 10-15 percre legalább. Frissítsd fel magad, menj ki a levegőre, készíts egy teát!

Én az első pihenőmben indítok el egy mosást, a következőben kiteregetek - nem kell követni a példámat...

Mozgás!

Itt van a legnagyobb mulasztásom, bevallom őszintén. A fentiek működnek, mert csupán 1-2 percről van szó.
De hogy heti mondjuk háromszor 30-40 percet tornázzak vagy sportoljak, azt túl nagy áldozatnak érzem; annak ellenére, hogy utána olyan jó!

Aztán belegondolok, hogy harminc-sok évesen már fáj néha a hátam, mi lesz velem 10-20-30-... év múlva? Szeretnék egészséges maradni, a gyerekeimnek és remélhetőleg az unokáimnak is szüksége lesz még rám!

Jártam gyógytornára is, ha tornázom, először ezeket a gyakorlatokat veszem elő. Ezek erősítik a hátizmokat, átnyújtóztatnak.

Tavasztól őszig hacsak lehet, bringával megyek, nem autóval. Vagy sétálva. Remek ötletek szoktak eszembe jutni séta közben!

Kevés, kevés... nyugtass meg, hogy Te is küzdesz ilyesmivel!

Szerintem a motiváció hiányzik leginkább, amiből az elhatározás megszületik; az elhatározásból lesz utána a cselekvés, aminek fenntartásához ismét motiváció kell - bonyolult?

Kérlek, ha Te sikeres vagy a rendszeres sport, mozgás terén, írd meg, Téged mi motivál leginkább?

FacebookTwitterSatartlapGoogle bookmarkBlogter.huMyspace bookmark

Szóljon hozzá!

A trágár, nem ideillő vagy spam jellegű hozzászólásokat töröljük.
Az email cím nem lesz látható mások számára.


Biztonsági kód
Frissítés

Kiemelt ajánlatom

Kosár

 x 

Fizetési módok

  • előre utalás bankszámlára

A mintákat emailben kapod!

Go to top